Szkoła Podstawowa nr 22 im. Gabriela Narutowicza
-
Kartka z kalendarza
-
Statystyki
- Odwiedziny: 131956
- Do końca roku: 236 dni
- Do wakacji: 43 dni
Piramida książek
Dzięki ścisłej współpracy z polskimi, ukraińskimi i brytyjskimi partnerami a także szkołami, pozwala nam na przeprowadzenie IV edycji projektu edukacyjnego PIRAMIDA KSIĄŻEK – ПІРАМІДА КНИГ - THE PYRAMID OF BOOKS w celu zaangażowania młodych ludzi w działania wielokulturowe i zapoznania się z literaturą angielską, polską i ukraińską. Ideą projektu jest kształtowanie u młodych czytelników właściwych postaw i wartości w zakresie przedsiębiorczości, ekonomii, nabycie wiedzy na temat współczesnej Polski, Ukrainy i Wielkiej Brytanii, budowanie postawy tolerancji i otwartości na kulturę krajów i narodów. W roku szkolnym 2022/2023 do współpracy zaproszono szkoły ponadpodstawowe. W ramach współpracy planowane są wykłady – lekcje biblioteczne/zajęcia edukacyjne online. Wyniki pracy zostaną opublikowane na stronach internetowych w/w bibliotek i ich FB oraz w prasie regionalnej.
Koordynatorzy, Szkoły, Instytucje:
Strona Polska:
Karola Agnieszka Glasner - Centrum Doskonalenia Nauczycieli Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile Filia w Wągrowcu
Agnieszka Jarolewska, Agata Haberman – Centrum Doskonalenia Nauczycieli Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Koninie
Zbigniew Osajda – Orkiestra Dęta Quantum
Barbara Osajda, Zbigniew Osajda, Hanna Maciejewska – Szkoła Podstawowa im. Stanisława Moniuszki nr 12 w Koninie
Natalia Osajda- Szkoła Podstawowa im. Arkadego Fiedlera w Rychwal
Anna Lewandowska – Szkoła Podstawowa nr 22 im. Gabriela Narutowicza w Częstochowie
Joanna Węglerska – Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3 w Gdyni
Anna Tyszka – Szkoła Specjalna Podstawowa nr 28 w Gdańsku
Magdalena Raćkos - Zespół Szkół Budownictwa i Kształcenia Zawodowego im Eugeniusza Kwiatkowskiego w Koninie
Monika Nowak, Martyna Molenda - Pierwsza Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa w Kielcach
Strona Ukraińska:
Oksana Koba – Волинська обласна бібліотека для юнацтва/ Wołyńska Obwodowa Biblioteka dla Młodzieży
Оксана Романюк - Технічний фаховий коледж ЛНТУ/ Kolegium Techniczne Łuckiego Narodowego Uniwersytetu Technicznego/ Technical College of Lutsk National Technical University
Katerina Tarabasa - Комунальний заклад Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №17
Yana Prykhodko – nauczycielka języka polskiego Szkoły nr 17 Łuck, Комунальний заклад Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №17
Тетяна Власюк - nauczycielka Szkoły nr 17 Łuck, Комунальний заклад Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №17Inga Tkachenko - nauczycielka języka polskiego Szkoły nr 1 Łuck, Луцька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1
Strona Brytyjska:
Joanna Sikorska-Adamowicz – Polska Szkoła Przedmiotów Ojczystych im. Św. Kazimierza w Nottingham/The White Hills Park Trust
Termin realizacji projektu: wrzesień 2022 – sierpień 2023.
Przewidywana ilość spotkań - 10.
Cel ogólny:
- promocja literatury polskiej, ukraińskiej, brytyjskiej poprzez rozwijanie zainteresowań czytelniczych wśród młodzieży,
- współpraca między różnymi instytucjami edukacyjnymi i szkołami w Polsce, w Ukrainie, w Wielkiej Brytanii.
Cele szczegółowe:
- wprowadzenie młodzieży w świat literatury,
- wyzwalanie w uczniach aktywności i kreatywności w pracach łączących czytanie z warsztatami praktycznymi,
- poszerzenie zainteresowań i wyobraźni twórczej ucznia,
- integrowanie grupy przez wspólną pracę i zabawę,
- zachęcenie uczniów do poznawania rówieśników i zawierania przyjaźni,
- rozwijanie umiejętności: komunikowania się w języku obcym, dzielenia się informacjami, bezpiecznej współpracy przez Internet,
- zwiększenie umiejętności uczniów w zakresie wykorzystania technologii komunikacyjno – informacyjnych (TIK), także poprzez platformy komunikacyjne,
- rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych,
- pogłębienie zrozumienia i wiedzy uczniów na temat kraju sąsiada, jego kultury, codzienności szkolnej,
- przygotowanie do samodzielnego poszukiwania informacji na temat swojej miejscowości,
- rozwijanie wiedzy o kulturze własnego regionu i jej związkach z kulturą narodową,
- nawiązanie kontaktów ze środowiskiem lokalnym w celu wytworzenia bliskich więzi i zrozumienia różnorodnych przynależności człowieka, rozbudzenie poczucia przynależności do środowiska lokalnego,
- przezwyciężenie barier kulturowych i językowych,
- rozwijanie zainteresowań, także w zakresie edukacji ekonomicznej, ekologicznej, itd.
- rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne,
- kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji,
- podnoszenie jakości kształcenia,
- ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży,