Szkoła Podstawowa nr 22 im. Gabriela Narutowicza
-
Kartka z kalendarza
-
Statystyki
- Odwiedziny: 132037
- Do końca roku: 236 dni
- Do wakacji: 43 dni
Program edukacyjny "Bieg po zdrowie"- rok szkolny 2022/2023
Zakończyliśmy kolejną edycję programu edukacyjnego „Bieg po zdrowie”. „Bieg po zdrowie” to program antytytoniowej edukacji zdrowotnej opracowany w Głównym Inspektoracie Sanitarnym we współpracy z ekspertami. Grupa, do której skierowany był program, to uczniowie w IV klasie szkoły podstawowej (grupa wiekowa 9-10 lat).
Głównym celem programu jest zwiększenie wiedzy i umiejętności uczniów na temat zdrowia w kontekście szkodliwości palenia papierosów.
Okres krytyczny dla podejmowania zachowań ryzykownych , takich jak pierwsze kontakty z paleniem tytoniu przypada na przedział wiekowy 9 – 10 lat. Podejmowanie prób palenia i częstość palenia wzrasta z wiekiem, szczególnie pomiędzy 11 a 13 rokiem życia. Dlatego grupa, do której skierowany jest program, to dzieci w IV klasie szkoły podstawowej. Zajęcia w programie realizowane są za pomocą zróżnicowanych metod aktywizujących, które dostosowano do wieku odbiorców. Zdobytą wiedzę i umiejętności uczniowie będą mogli stosować w codziennym życiu. Program ,,Bieg po zdrowie” jest źródłem rzetelnej wiedzy na temat problematyki palenia, ukazuje korzyści z niepalenia papierosów, czyni to zjawisko mniej pożądanym i mniej akceptowanym. Atrakcyjna forma programu sprzyja wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów. Wdraża w dokonywanie przez nich świadomych wyborów oraz wyrażanie własnych oczekiwań i zdań na konkretny temat bez obawy o poczucie odrzucenia ze strony rówieśników.
Uczniowie klasy IV bardzo chętnie realizowali program, który pozwalał na zastosowanie aktywnych metod pracy na zajęciach. Praca w grupach, nauka zachowań asertywnych, zajęcia plastyczne sprzyjały przyswajaniu wiedzy z zakresu profilaktyki antynikotynowej. Uczniowie wykonywali plakaty profilaktyczne z przekazem profilaktycznym, utrwalające zachowania asertywne. Podstawą zajęć było stymulowanie kreatywności i aktywności. Uczniowie byli zachęcani do aktywnego udziału poprzez dyskusje, wymianę doświadczeń, spostrzeżeń czy pomysłów. Dzięki zajęciom uczniowie nauczyli się zachowań asertywnych w zakresie uzależnień.